Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Poniedziałek, 22 lipca 2024
Imieniny: Maria, Magdalena, Wawrzyniec
pochmurno
25°C

Podsumowanie zajęć realizowanych metodą projektu.

Znak Funduszy Europejskich (FE) złożony z symbolu graficznego, nazwy Fundusze Europejskie oraz Program Regionalny. Znak barw Rzeczypospolitej Polskiej (znak barw RP) złożony z barw RP oraz nazwy „Rzeczpospolita Polska” Znak Województwa Wielkopolskiego złożony z herbu Województwa Wielkopolskiego oraz nazwy Samorząd Województwa Wielkopolskiego Znak Unii Europejskiej (UE) złożony z flagi UE, napisu Unia Europejska oraz Europejski Fundusz Społeczny

Zakończyliśmy realizację drugiej edycji zajęć prowadzonych metodą projektu. Zajęcie te realizowane były w Zespole Szkół w Czarnkowie oraz Zespole Szkół Technicznych w Trzciance w ramach projektu pn. Podniesienie kwalifikacji i kompetencji zawodowych uczniów i uczennic szkół zawodowych powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego.Projekt realizowany był w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 8 Edukacja, Działanie 8.3 Wzmocnienie oraz dostosowanie kształcenia i szkolenia zawodowego do potrzeb rynku pracy, Poddziałanie 8.3.1 Kształcenie zawodowe młodzieży – tryb konkursowy i współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Metoda projektu polega na samodzielnej aktywności uczniów przy wykonaniu zadania, realizowana jest w grupach i służy realizacji określonego przedsięwzięcia w oparciu o wcześniej przyjęte założenia. Uczniowie wspólnie wybierają zagadnienie, którym chcą się zająć, określają temat, cele i formy realizacji, a także określone terminy realizacji całości zadania i poszczególnych jego etapów. Wyznaczone są osoby odpowiedzialne za realizację przedsięwzięcia oraz określone zasady i formy prezentacji wyników pracy.

Praca metodą projektu wpływa na podniesienie kompetencji uniwersalnych młodzieży oraz na kształtowane umiejętności pożądanych przez pracodawców, tj. umiejętność diagnozowania problemów, umiejętność pracy i komunikowania się w zespole oraz umiejętność twórczego i analitycznego myślenia.

Wymiar zajęć metodą projektu obejmował 40 godzin lekcyjnych. Zajęcia realizowane były dla dwóch grup uczniów i uczennic w zawodzie technik logistyk, dwóch grup w zawodzie technik organizacji reklamy, dwóch grup w zawodzie technik mechatronik oraz dla jednej grupy uczniów i uczennic w zawodzie technik informatyk, technik spedytor, technik budownictwa i technik pojazdów samochodowych. Podczas zajęć uczniowie korzystali ze sprzętów i pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu.

W ramach zadania uczniowie i uczennice Zespołu Szkół w Czarnkowie wykonali makietę terminalu kontenerowego ukazując obiekt, w którym kontenery są przeładowywane z różnych środków transportu w celu dalszego transportu. Makieta terminalu kontenerowego odzwierciedla rozwiązania logistyczne stosowane w portach rzecznych. Przedstawiono wykorzystanie transportu intermodalnego, a także infrastrukturę transportową w postaci dróg, rzeki, torów kolejowych.

Na makiecie odwzorowano fragment terminala intermodalnego, przestrzeń na składowanie, urządzenia do załadunku, przestrzeń do postoju samochodów oraz miejsce ich załadunku

i rozładunku, a także budynek obrazujący obiekt biurowy. Elementami i składowymi makiety były modele pojazdów, modele barek, modele kontenerów, modele wagonów kolejowych, modele urządzeń kolejowych, modele urządzeń do załadunku kontenerów i figurki pracowników oraz inne elementy charakterystyczne dla portu rzecznego. Ponadto na zajęciach projektowych uczniowie stworzyli grę edukacyjną – karcianą pn. „Pytaj i odpowiadaj”, której celem było zgłębienie, przyswojenie i utrwalenie wiedzy z zakresu marketingu, promocji, reklamy i mediów. Gra ma również wspomóc przygotowanie do egzaminu zawodowego w zawodzie technik reklamy. Młodzież przygotowała bazę 80 pytań (40 pytań w stopniu trudnym i 40 pytań w stopniu łatwym). Następnie zaprojektowała szatę graficzną kart do gry w programie graficznym Corel Draw. Karty zostały zaprojektowane w kolorystyce czerwonej pytania o wyższym stopniu trudności oraz zielonym pytania o łatwiejszym stopniu trudności. Opracowano zasady gry edukacyjnej. Zaprojektowano i wykonano również opakowanie do gry. Kolejna grupa uczniów i uczennic stworzyła projekt kalendarza reklamowego pn. „Zespołu Szkół im. Józefa Nojego – wizualna kreacja”. Celem zadania było zdobycie podstawowej wiedzy dotyczącej reklamy, kształtowanie logicznego myślenia a także organizacja pracy w grupie. Dzięki udziałowi w tych zajęciach młodzież podszkoliła stosowanie techniki grafiki komputerowej w wytwarzaniu elementów przekazu reklamowego oraz technik fotograficznych w wytwarzaniu elementów przekazu reklamowego. Kalendarz został przygotowany na rok 2023 i zawierał zdjęcie szkoły oraz młodzieży z klasy III technikum reklamy. Z kolei uczniowie i uczennice w zawodzie technik mechatronik przygotowali instrukcje do stanowisk laboratoryjnych, a także same stanowiska do realizacji ćwiczeń praktycznych z mechatroniki w zakresie układu sterowania z podtrzymaniem, układu z przekaźnikiem czasowym, układu z dwoma przekaźnikami czasowymi i układu sterowania ze sterownikiem PLC. Uczniowie stworzyli także schemat budowy wiertarki w przekroju. W pierwszej kolejności zostały określone typy wiertarek oraz elementy z których zbudowana jest wiertarka, a następnie zbudowano makietę z opisem na której umieszczono wiertarkę w przekroju.

Natomiast uczniowie i uczennice Zespołu Szkół Technicznych w Trzciance przygotowali i wykonali makietę szkoły w programie 3D i wydrukowali ją w drukarce 3D. Na początku dokonano podziału kondygnacji budynku szkoły, wybrano program do stworzenia projektu i zaprojektowano schemat szkoły w wybranym programie komputerowym. Później wydrukowano elementy składowe modelu, tj. poszczególne kondygnacje oraz schody zewnętrzne i schody wewnętrzne. Następnie sklejono poszczególne elementy modelu. Uczniowie i uczennice wykonali również ozdobne panele drewniane 3D z funkcją akustyczną na auli Zespołu Szkół Technicznych w Trzciance. W fazie początkowej dokonano wyboru materiałów, dokonano analizy cen i dostępności potrzebnych materiałów, wykonano szkice i pomiary auli, zrobiono inwentaryzację fotograficzną, szkice projektowe oraz projekt graficzny tworząc tym samym graficzne opracowanie. Na końcu uczniowie wykonali, na podstawie wcześniej stworzonego projektu, panele akustyczne i zamontowali je na auli. W ramach realizowanych zajęć powstała także makieta układu wtryskowego zasilania paliwa instalacji elektrycznej L- Jetronic samochodu VW Volkswagen. Na początku uczniowie dokonali podziału układów wtryskowych silników 2l, zebrali materiały, części i podzespoły do wykonania makiety układu wtryskowego wraz z układem zapłonowym, a następnie wykonali samą makietę. Z kolei uczniowie zawodu technik spedytor przygotowali scenariusz/plan potrzeb transportowych we współczesnym świecie. Zostały określone i ustalone środki transportu do wykonywania zadania przewozowego rynek usług logistycznych TSL transport - spedycja – logistyka, sposób organizacji transportu obsługi i użytkowania środków transportowych oraz zasad ich eksploatacji. Dzięki zajęciom uczniowie mogli samodzielne formułować i rozwiazywanie problemów z zakresu branży transportowej, a także uczyć się pracy w większym zespole.

Wyniki pracy uczniów zostały zaprezentowane przez nich samych na Drzwiach Otwartych, które odbyły się w Zespole Szkół w Czarnkowie (Festiwal Nauk) oraz w Zespole Szkół Technicznych w Trzciance (Dzień Technika). Uczniowie omawiali swoje projekty i prezentowali wytwory materialne, tj. makiety, modele, wydruki, schematy lub scenariusze. Odbiorcami prezentacji byli uczniowie i nauczyciele ww. szkół, a także uczniowie szkół podstawowych powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego.

Galeria zdjęć

Grupa młodzieży stoi przy makiecie terminalu kontenerowego Plansza przedstawiająca budowę wiertarki Grupa uczestników projektu podczas zajęć z mechatroniki Dwie uczestniczki projektu, jedna z nich bierze do ręki karty do gry dydaktycznej Pamiątkowe zdjecie czterech uczestników projektu, trzech z nich trzyma w dłoni sprzęt remontowo-budowlany Makieta modelu Zespołu Szkół Technicznych w Trzciance Fotografia planszy z systemem wtryskowym paliwa L-jetronic cztery uczestniczki projektu w tle plansza z nazwą spedycja logistyka
powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności

Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.